Saturday, November 14, 2009

„Suurfirmad“

Selles kirjutises tuleb juttu firmadest, kes on nii „suured“, et meil ei õnnestunud kuidagi kokkuleppele jõuda, hoolimata sellest, et firmal pidanuks olema (vaadates tegevusala) huvi mulle teenust pakkuda ja minul oli samuti huvi teenust saada. Siia panen nad kirja selle mõttega, et ehk jõuab see info Google'i kaudu ka teisteni ning nad saavad siis olla ettevaatlikumad.

MetalWood

MetalWoodi soovitas mulle Kane Metalli meister kui üht vähestest firmadest, kes suudab teha alumiiniumikeevitust. Nimelt oli mul käesoleva aasta kevadel tarvis uutele akudele uues mõõdus kaste. Vanad kastid olid pliiakude järgi tehtud, seega väikesed, ja vineerist nurgikute abil kuidagi kokku klopsitud. Lootsin, et metallist tuleb parem. Alumiinium aga kõvasti kergem kui teras, seetõttu pöördusin MetalWoodi poole. Järgneb kronoloogia.
  • 8. mail külastan MetalWoodi, et uurida kahe plekist kasti tegemise võimalust. Töötajad ütlevad, et pean järgmisel tööpäeval ülemusega ühendust võtma, sest nad ei saa ise midagi otsustada. OK.
  • 11. mail helistan ülemusele ning saan teada, et ülemus on samal päeval kohal kuni kella 16-ni, lepin siis kokku, et tulen mõõtusid võtma enne kella 16.
  • 11. mail kell 15.50 jõuan MetalWoodi ja töötajad ütlevad, et ülemus on just lahkunud. Ju ei tunne kella? Või oli minu kell vale(?) Õnneks on ühel töötajal ka voli mõõtusid võtta. Töötaja tegutseb vilunult, arutame erinevate materjalide võimalusi (kastid peavad seinast kinnitatuna kandma 8 kg vibratsiooni tingimustes, samas liigne mass on kurjast, kuna
    jalgratas võiks olla võimalikult kerge).
    Jätan oma meiliaadressi ning lepime kokku, et töötaja informeerib ülemust ning mulle tuleb hinnapakkumine meilile (sõltuvalt materjalist vastav hind).
  • Hinnapakkumist ei tule ega tule. Saadan kaks sellekohast järelepärimist meiliga, aga keegi ei vasta. Helistan 21. mail firma lauatelefonile, sealt vastatakse, et käesoleva nädala jooksul saadetakse mulle pakkumine meilile ära. Viivitust põhjendatakse tööde kuhjumisega,
    et ei jõua tegeleda.
  • "Käesolev nädal" lõpeb, täna on juba järgmine nädal (25. mai). Mingit hinnapakkumist pole tulnud juba kahe nädala jooksul. Firmas lauatelefonile vastab ainult automaatvastaja.
25. mail ma siis saatsin äraütleva kirja, kus oli toodud see kronoloogia ja veidi mõtteid, miks ma ei taha rohkem oodata. Rohkem kui kahe nädala jooksul ei suudetud masu tingimustes teha hinnapakkumist ühele pisikesele asjale (kaks risttahukakujulist plekist kasti).

Electrum Trading

Electrum Trading'ut soovitasid mulle elektrikud, et ehk saan sealt mõne valgusti korterisse. Algus oli paljutõotav: sain hinnapakkumise kenale pallikujulisele valgustile ning ka veidi infot, palju on valgusti sees ruumi, kui tahaks mittetraditsioonilisi pirne kasutada. Aga pärast minu kindlat sooviavaldust, et tellime selle valgusti ära, hakkas asi nihu minema.
  • 1. okt. saatsin meili, et "Tellime ära".
  • Kuna vastust polnud tulnud, siis 15. okt. saatsin, küsimuse, et "kas ikka tuleb see kuppel".
  • 20. okt. saatsin, et "minu meilid ei jõua vist Teieni".
  • 20. okt töötaja vastas, et meilid jõuavad kohale küll, aga ta oli vahepeal (3 nädalat?) eemal, et võtab uuesti üles selle kupli saadavuse uurimise. Järgmisel päeval teatas, et saab kupli kahe päevaga kätte. Tore!
  • 23. okt. olevat kuppel kohale tulnud küll, aga vale riputiga ning lubati uurida, et kaua läheb, et saaks õigega.
  • 3. nov. teatas töötaja, et ta oli jälle kusagil eemal siiski, et läheks vähemalt kuu aega, et midagi saada.
3. novembril sai siis see tellimus tühistatud. Minu jaoks pole probleem see, kui peab põhjendatult ootama, ega see, kui kogemata tuleb vale riputi ja peab veel ootama. Minu jaoks on probleem, kui töötaja lubab asjaga tegeleda, aga nädala või koguni mitme pärast ma kuulen, et ta ei tegelenud sellega üldse, vaid oli kuskil mujal. Võib ju olla mujal, kui on koolitus, puhkus, osaline tööaeg või haigestumine, aga korralikus asjaajamises käib asi nii, et sel ajal tegeleb klientidega keegi teine. Mitte et klient ootab tühja ja saab sellest alles tüki aja pärast teada, et ta ootas tühja.

1 comment:

  1. selline käitumine ettevõtete poolt annab alust kahtlustada, et nende põhitegevus on ainult fassaad, mille varjus aetakse midagi päevavalgust kartvamat. sest see pole normaalne, kui firma konkreetselt ei soovi raha saada. järelikult võib kahtlustama hakata, et saavad oma tulud mingitest muudest ja kahtlasematest allikatest

    ReplyDelete